Lotul de drum din DN73 dintre Câmpulung și Brașov, o arteră vitală pentru regiune, se află de ani buni într-o stare tehnică precară, scrie Argeșul Online. După aproape 11 ani de promisiuni de refacere a acestei artere rutiere, proiectul de modernizare a intrat într-o nouă fază, însă pe lotul Câmpulung-Fundata (38 km) al DN73, austriecii de la STRABAG au contestat rezultatul licitației privind modernizarea drumului.
CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, desemnase câștigătoare o asociere condusă de o firmă din Bulgaria, Groma Hold Ltd. Firma STRABAG a invocat faptul că societatea câștigătoare a contractului nu are experiență în construcția de drumuri, ci doar în reparații.
Conform Argeșul Online, pe celălalt lot al DN73, Fundata – Brașov (36 km), a fost desemnată câștigătoare compania românească Viarom SRL. Momentan, se află în derulare procedura de licitare a serviciilor de supervizare a lucrărilor, pentru ambele loturi. Cele două contracte au o valoare cuprinsă între 6,6 și 7,8 milioane lei, iar ca timp, durata de supervizare este de 82 de luni, reprezentând 18 luni execuție și 5 ani garanție, alte 4 luni reprezentând perioada post-garanție.
Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, incluzând și refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la patru benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian.
În campania electorală din 2012, PSD Argeș promisese, între altele, „finalizarea DN 73 Pitești-Brașov”. Bineînțeles că nu s-a finalizat nimic nici azi, după 12 ani. S-a finalizat doar podul de la Podu Dâmboviței, grație banilor europeni. De asemenea, menționăm și promisiunea pentru Drumul Express Pitești – Mioveni – Câmpulung – Brașov, care ar fi trebuit să faciliteze conexiunea între cele patru orașe și să reducă timpul de călătorie semnificativ.
Din păcate, proiectul nu doar că nu a fost finalizat, dar nici măcar nu s-a turnat prima lopată de asfalt pe acesta.
Mai multe despre acest subiect citiți în Argeșul Online.
Foto: captură Google Street
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Gazeta de Stalpeni și pe Google News