La sesiunea de Bacalaureat 2025, Liceul „I.C. Petrescu” din Stâlpeni înregistrează un nou rezultat slab. Doar 3 elevi din cei 13 înscriși au reușit să promoveze examenul. Cu o rată de promovare de 23,08%, instituția continuă tendința îngrijorătoare din ultimii ani, situându-se cu mult sub media națională.
Rezultate Bacalaureat 2025
Din cei 13 candidați înscriși, niciunul nu a absentat, dar 10 au fost declarați „respins” din cauza notelor sub 5 la cel puțin una dintre probele scrise. De altfel, materia care pare să fi ridicat cele mai mari dificultăți este Matematica, unde mai mulți elevi au obținut note cuprinse între 1 și 4, în ciuda unor rezultate mai bune la Limba română sau disciplina la alegere.
Există totuși două cazuri în care media generală a fost foarte aproape de pragul de promovare. Un elev a obținut 5,98, iar altul 5,96. Dacă una dintre note ar fi crescută în urma unei contestații, ar fi posibil ca acești candidați să promoveze. Chiar și în cel mai optimist scenariu, în care ambii ar fi declarați reușiți după recorectare, rata de promovare nu ar depăși 30,77%.
Rezultatele reflectă o problemă mai largă, care ține atât de nivelul de pregătire al elevilor, cât și de eficiența sistemului de predare și sprijin în timpul liceului. Rămâne de văzut dacă și câte contestații vor aduce modificări notabile, însă, pentru moment, bilanțul este unul sumbru pentru învățământul liceal din Stâlpeni.
Nr. crt. | Codul candidatului | Promoție anterioară | Forma învăţământ | Specializare | Limba şi literatura română – Competenţe | Limba şi literatura română – Scris | Limba şi literatura maternă – Nota finală | Limba modernă studiată – Competenţe | Disciplina obligatorie a profilului – Nota | Disciplina la alegere – Nota | Competenţe digitale | Media | Rezultatul final | Rezultatul după contestație |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | AG104757 | DA | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator avansat | 5,25 | 5,25 | Limba franceză A2 | Matematică TEHN – 7,45 | Biologie vegetală și animală – 7,55 | Utilizator nivel mediu | 6,75 | Reusit | |
2 | AG1675941 | DA | Zi | Tehnician în activități economice | Utilizator experimentat | 6,85 | 6,85 | Limba engleză B1 | Matematică TEHN – 5,65 | Geografie – 6,85 | Utilizator experimentat | 6,45 | Reusit | |
3 | AG1401197 | DA | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator avansat | 5,65 | 5,65 | Limba engleză B2 | Matematică TEHN – 6,45 | Biologie vegetală și animală – 6,15 | Utilizator experimentat | 6,08 | Reusit | |
4 | AG1591836 | NU | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator experimentat | 6,40 | 6,40 | Limba engleză A2 | Matematică TEHN – 6,35 | Biologie vegetală și animală – 5,2 | Utilizator nivel mediu | 5,98 | Respins | |
5 | AG1401223 | DA | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator nivel mediu | 5,25 | 5,25 | Limba engleză A1 | Matematică TEHN – 5,40 | Biologie vegetală și animală – 7,25 | Utilizator experimentat | 5,96 | Respins | |
6 | AG1401241 | DA | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator nivel mediu | 5,00 | 5,00 | Limba franceză A2 | Matematică TEHN – 5,55 | Biologie vegetală și animală – 7,05 | Utilizator avansat | 5,86 | Respins | |
7 | AG1540409 | DA | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator avansat | 4.35 | 4,35 | Limba franceză A2 | Matematică TEHN – 4,65 | Biologie vegetală și animală – 2,3 | Utilizator începător | Respins | ||
8 | AG1591256 | NU | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator avansat | 6,45 | 6,45 | Limba engleză A2 | Matematică TEHN – 2,30 | Biologie vegetală și animală – 3,55 | Utilizator nivel mediu | Respins | ||
9 | AG1591298 | NU | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator experimentat | 5,40 | 5,40 | Limba engleză A2 | Matematică TEHN – 2,25 | Biologie vegetală și animală – 5,00 | Utilizator nivel mediu | Respins | ||
10 | AG1591408 | NU | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator experimentat | 4,15 | 4,15 | Limba franceză A2 | Matematică TEHN – 1,00 | Biologie vegetală și animală – 1,75 | Utilizator nivel mediu | Respins | ||
11 | AG1591743 | NU | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator experimentat | 5,80 | 5,80 | Limba engleză A2 | Matematică TEHN – 3,10 | Biologie vegetală și animală – 2,15 | Utilizator nivel mediu | Respins | ||
12 | AG1591787 | NU | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator avansat | 6,60 | 6,60 | Limba franceză A2 | Matematică TEHN – 5,20 | Biologie vegetală și animală – 4,70 | Utilizator începător | Respins | ||
13 | AG1676036 | NU | Zi | Tehnician prelucrări mecanice | Utilizator nivel mediu | 3,55 | 3,55 | Limba engleză A1 | Matematică TEHN – 3,45 | Biologie vegetală și animală – 2,85 | Utilizator începător | Respins |
*apasă pe tabel și rulează stânga-dreapta pentru a vedea toate coloanele sau folosește bara de mai sus.
De patru ani, liceul din Stâlpeni nu reușește să depășească criza Bacalaureatului
Rezultatele din 2025 vin să confirme o realitate care ar trebui să îngrijoreze întreaga comunitate din Stâlpeni, aceea că Liceul Tehnologic „I.C. Petrescu” trece printr-o criză educațională prelungită, vizibilă mai ales în rezultatele de la examenul de Bacalaureat.
Dacă în acest an doar 3 din 13 elevi au reușit să promoveze, în anii anteriori situația a fost la fel de gravă. În 2024, doar 7 elevi din 15 au fost declarați reușiți, unul dintre ei doar după contestații. O ușoară creștere față de 2023, dar departe de o revenire semnificativă. În acel caz, nota la matematică a unui elev a crescut de la 4,70 la 5,00, suficient pentru a-i aduce media de 6,45 și statutul de „admis”.
În 2023, rata de promovare a fost de doar 21,4%, cu 6 candidați declarați reușiți din 28. Cele mai multe note s-au situat sub 5, iar profesorii, precum Ștefan Olteanu, atrăgeau deja atunci atenția asupra lipsei de rezultate și pericolului pierderii încrederii părinților în instituția de învățământ din localitate. În cuvintele sale, domnul profesor afirma că „Liceul trebuie salvat. Rezultate la Bacalaureat – asta trebuie să obțină. Să nu îi mai trimită părinții pe copii la Pitești sau Mioveni.”
În 2022, au promovat doar 6 elevi din 17 înscriși, ceea ce însemna o rată generală de 35,29%, dar și atunci majoritatea celor reușiți proveneau din promoții anterioare. De altfel, un singur elev a reușit să promoveze în urma contestațiilor, după ce i-a fost crescută nota la matematică de la 5,20 la 5,90.
Iar în 2021, situația a fost similară: doar 6 din 30 de elevi au trecut examenul, fără nicio modificare semnificativă după contestații. Un caz notabil a fost al unui elev care, după recorectarea lucrării la Limba română, a primit o notă mai mică, scăzând astfel și șansa de promovare.
Premiată pentru mediocritate? O întrebare pentru ISJ Argeș
Situația devine revoltătoare în contextul în care liceul este condus de un director cu numeroase fapte incompatibile cu statutul de cadru didactic, cu atât mai grav cu cât este și director. Deși beneficiază de spor de merit, în ciuda rezultatelor slabe, a lipsei de reforme educaționale reale în urma rezultatelor mediocre la bacalaureat în anii trecuți și a numeroaselor semnale de alarmă trase public, directorul Postelnicu Elena este nu doar menținută în funcție, ci și premiată. Iar profesorul de matematică, cel care semnează aproape an de an subperformanța elevilor la această materie, a fost de asemenea păstrat la catedră, fără nicio consecință sau măsură de redresare a promovabilității la bacalaureat.
Cum este posibil ca un director cu astfel de antecedente personale și rezultate școlare dezastruoase să fie recompensat? Doar Inspectoratul Școlar Județean Argeș poate răspunde. Dacă are ce răspunde.
Într-o comună în care doar câțiva elevi reușesc să treacă examenul maturității, în care încrederea părinților se pierde de la an la an în direcțiunea liceului, iar cadrele didactice performante sunt tot mai rare, menținerea în funcții de conducere a unor persoane care nu livrează rezultate nu poate fi decât o alegere păguboasă pentru viitorul educației din Stâlpeni. Una care se vede an după an.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Gazeta de Stalpeni și pe Google News