Vineri, 5 mai 2023, a avut loc la Stâlpeni o primă etapă a Proiectului TSI pentru Segregare Școlară în România, reprezentând formarea cadrelor didactice și nedidactice în evaluarea și monitorizarea care să împiedice producerea segregării în instituția școlară. Liceul din Stâlpeni este singura instituție de învățământ din județul Argeș inclusă în acest proiect-pilot finanțat prin Instrumentul de Asistență Tehnică gestionat de DG REFORM, cu expertiza tehnică a UNICEF.
În cadrul întâlnirii de vineri a fost prezentat un mesaj introductiv din partea Ministerului Educației, a Comisiei Europene și UNICEF, s-a prezentat cadrul legal privind interzicerea segregării școlare conform Ordinul ministrului educației nr. 6134/2016, a fost descrisă metodologia monitorizării segregării școlare prin calculul scorurilor unităților de învățământ rezultate în urma evaluării, a fost explicat modul cum se colectează datele și se introduc în SIIR și s-a răspuns, de către organizatori, la toate întrebările participanților.
Segregarea școlară, conform ordinului de ministru, înseamnă separarea fizică a elevilor pe criterii etnice, al dizabilităților sau al cerințelor educaționale speciale, al statutului socioeconomic al familiilor, al mediului de rezidență și al performanțelor școlare ale beneficiarilor procesului de educație și este interzis în toate unitățile de învățământ din România.
Alături de liceul din Stâlpeni au mai fost selecționate în acest program pilot un număr restrâns de unități școlare din Mureș, Tulcea, Buzău și alte județe. Criteriile de selecție în cazul „I. C. Petrescu” din informațiile pe care le avem, au fost derularea proiectelor pentru prevenirea abandonului școlar ROSE și al programului ERASMUS +, faptul că instituția include toate formele de învățământ preuniversitar, precum și locația în mediul rural, unde abandonul școlar este mai mare decât în mediul urban.
Foto: Freepik
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Gazeta de Stalpeni și pe Google News