[RUTIER] Oprirea circulației pe Valea Oltului va crește traficul pe DN 73, afectând locuitorii din alte zone, inclusiv pe cei din Stâlpeni

Scris de Andrei Vacaru
244 vizualizari

Închiderea circulației pe Valea Oltului, mai exact pe DN7 între Boița și Brezoi, în perioada 8 iulie – 9 august, anunțată de ministrul Transporturilor pentru lucrările de defrișare necesare construcției autostrăzii Sibiu – Pitești, va avea un impact semnificativ asupra traficului din alte zone. Această măsură, care ar putea fi prelungită conform Asociației Pro Infrastructură (API), pentru că vor urma lucrările de execuție pentru această porțiune de autostradă, va redirecționa o mare parte a traficului pe rute alternative, printre care și DN73, care trece prin comuna Stâlpeni.

Publicația „Turnul Sfatului” prezintă câteva rute ocolitoare pentru traseul Sibiu – Râmnicu Vâlcea. Cel mai scurt drum este prin Transfăgărășan, de 202 km și de aproximativ 4 ore, urmat de ocolirea pe Transalpina de 270 de km și aproximativ 5 ore, iar cel mai lung, de la Sibiu prin Simeria – Tg. Jiu – Rm. Vâlcea, de 370 de km și de aproximativ 5 ore și 20 de minute.

Pentru relația Sibiu – Pitești, Gazeta de Stâlpeni a identificat ca fiind cea mai scurtă ruta Sibiu – Râșnov – Câmpulung Muscel – Pitești, cu o distanță de 245 km și un timp de parcurgere de aproximativ 4 ore și 22 de minute. Această redirecționare va duce inevitabil la un trafic crescut pe DN73, afectând considerabil și pe cel din localitatea Stâlpeni. De la Pitești, cei care doresc să ajungă la Rm. Vâlcea vor mai avea de parcurs încă 63 de km, respectiv încă 1 oră și 15 minute, această variantă fiind mai scurtă decât ruta prin Tg. Jiu.

Captură Google Maps

Captură Google Maps

Numărul suplimentar de autovehicule pe DN73 va aduce cu sine provocări majore inclusiv pentru locuitorii din Stâlpeni. Un trafic intens pe DN73 va crește riscul de accidente și numărul amenzilor de circulație, o problemă deja existentă în zona Stâlpeni, unde rata evenimentelor rutiere este ridicată.

Deși închiderea circulației pe Valea Oltului este necesară pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, consecințele acestei măsuri vor fi resimțite acut de locuitorii din alte zone. Cu atât mai mult cu cât Asociația Pro Infrastructură (API) critică modul de abordare a acestor restricții și oferă ca variantă alternativă în zonă, construirea unui pod provizoriu peste Râul Olt la Boița și folosirea rutelor de pe celălalt mal al acestui râu, până la Brezoi. Iar Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită ca restricțiile de circulație să existe în perioadele din zi cu trafic redus, nu în cel menționat de ministrul Transporturilor.

Foto: Freepik


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Gazeta de Stalpeni și pe Google News


Alte recomandari

Scrie un comentariu

* Prin trimiterea comentariilor esti de acord cu politica de confidentialitate privind prelucrarea datelor personale.


Site-ul utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta dumneavoastra pe site. Am actualizat politicile pentru a integra in acestea modificarile specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date. Te rog sa citesti modul in care prelucram online datele cu caracter personal. Prin continuarea navigarii pe site confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele tale pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Accept Citeste Politica de confidentialitate