[INSTANȚĂ] Popriri și datorii personale la compartimentul taxe și impozite din Primăria Stâlpeni

Scris de Liviu Andrei Văcaru
382 vizualizări 5 minute de lectură

Două dosare civile aflate în prezent pe rolul Judecătoriei Câmpulung vizează o angajată din cadrul compartimentului taxe și impozite al Primăriei Stâlpeni. Aceasta este parte în proces în calitate de debitor, iar instituția publică apare în toate cazurile în calitate de terț poprit, adică entitatea care trebuie să rețină sume din salariul angajatei și să le vireze executorului judecătoresc, în contul unor datorii personale.

Trei dosare în instanță pentru validarea popririi

În cele două cazuri, procedurile sunt recente. În dosarul nr. 4690/205/2025, înregistrat pe 26 iunie 2025, CAR Municipal Câmpulung, asociație de ajutor reciproc, solicită prin executorul judecătoresc Bogdan Muraru Tătoiu poprirea unei sume din salariul angajatei primăriei Stâlpeni, pentru stingerea unei datorii personale.

O lună mai târziu, în dosarul nr. 5399/205/2025, apare o situație similară. Un nou creditor, CAR ARO, asociație de ajutor reciproc, apelează tot la BEJ Muraru Tătoiu pentru a recupera o altă datorie personală prin poprirea salariului. Există și o a treia speță, mai veche, dosarul 3675/205/2022, care a fost închisă în 2023 după ce creditorul a renunțat la cererea de executare, semn că datoria fie a fost achitată, fie s-a ajuns la un acord între părți.

Toate procedurile sunt intermediate de birouri de executori judecătorești și au ca obiect juridic „validare poprire”.

Implicațiile pentru primăria Stâlpeni

Prezența repetată a administrației locale în calitate de terț poprit implică obligația instituției de a pune în aplicare reținerile din salariu, conform legii. Totodată, apariția unor astfel de cazuri ridică întrebări firești privind etica profesională și imaginea instituției, mai ales când este vorba despre un compartiment cheie, responsabil cu gestionarea banilor publici.

Un aspect delicat este percepția cetățenilor, care pot fi executați silit sau sancționați pentru întârzieri sau neplată a taxelor, în timp ce o persoană care lucrează și conduce compartimentul taxe și impozite este vizată de popriri în instanță.

Situații personale care pot explica contextul, dar nu împiedică nevoia unei reflecții instituționale

Este de reținut că angajata în cauză a trecut recent printr-un eveniment personal dureros, respectiv decesul soțului, fost angajat al primăriei și șef al serviciului voluntar pentru situații de urgență. Un astfel de moment tragic poate influența stabilitatea financiară a unei familii și nu poate fi ignorat în înțelegerea întregului context.

Cu toate acestea, cazul aduce în discuție o temă sensibilă, dar necesară: ce standarde morale și financiare trebuie să îndeplinească angajații care gestionează taxele și impozitele comunității? Este un subiect care nu vizează neapărat sancțiuni, ci mai degrabă nevoia unei reflecții instituționale despre cum poate administrația publică să-și protejeze imaginea, dar și să sprijine angajații aflați în dificultate.


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Gazeta de Stalpeni și pe Google News


Alte recomandări

Scrie un comentariu

*Prin trimiterea comentariilor, ești de acord cu politica de confidențialitate privind prelucrarea datelor personale.


Site-ul utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta dumneavoastra pe site. Am actualizat politicile pentru a integra in acestea modificarile specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date. Te rog sa citesti modul in care prelucram online datele cu caracter personal. Prin continuarea navigarii pe site confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele tale pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Accept Citeste Politica de confidentialitate