[ANALIZĂ] Câteva considerații înainte de ședința de consiliu de mâine, din 27 iulie 2023

Scris de Andrei Vacaru
291 vizualizari

Nu sunt parte a puterii deliberative (consilier local) sau a puterii executive (primar sau viceprimar), așadar departe de mine gândul de a influența în vreun fel deciziile care se vor lua mâine, în incinta Căminului de la Rădești. Cum însă acestea influențează banii, investițiile, dotările și alte aspecte ale vieții de zi cu zi din comună, am decis să arunc o privire pe convocator și să încerc o mică analiză a celor propuse spre aprobare de primarul Șerbănoiu.

A treia rectificare bugetară

Primul punct pe ordinea de zi este o nouă rectificare de buget, după Hotărârea nr 16 din 23.02.2023 și Hotărârea nr 40 din 27.04.2023. Dacă la mijlocul anului avem 3 rectificări, iar anul trecut au fost 5 astfel de rectificări, se pune întrebarea cât din bugetul discutat la începutul anului mai seamănă cu cel de la finalul acestuia? Întrebarea are legătură cu faptul că propunerea de buget se discută public și are sau ar trebui să aibă valoare democratică, obținută prin discuții cu cetățenii și argumentele dezvoltării localității.

Din bugetul rectificativ (anexa 1) se observă că intră în bugetul local subvențiile pe PNDL ”Anghel Saligny”, sumele alocate pe AFIR, precum și alte sume de bani, cum ar fi cele nerambursabile din PNRR. Respectiv banii alocați pentru modernizarea unor drumuri comunale prin PNDL și pentru reabilitarea termică a primăriei.

Fac o paranteză la acest punct, deoarece nu puteam să nu observ laudele primarului Șerbănoiu Gabi, în presa aservită de la Pitești prin contract de prestări servicii, cât și pe noul site al primăriei de 7.000 de lei, cum că a semnat contractul cu firma executantă pentru asfaltare de drumuri. Nu știu care este motivul de mândrie, că și pentru strada Chibrit din Rădești, la un moment dat, s-a semnat un contract cu o firmă și am văzut cum s-a făcut asfaltarea. Mândria, domnule primar, este cu ceea ce se face cum trebuie, trainic și de calitate, nu faptul că știți să semnați un contract.

Se revotează comisia de inițiere selectivă

Pentru că am ajuns la contracte și pentru că doamna consilier juridic este obligată să își pună parafa pe acestea, permiteți să îmi pun un semn de întrebare privind competența sa. Această îndoială urmează constatării de după ședința de consiliu din iunie, atunci când doamna consilier juridic a fost prezentă la votarea comisiei de selecție pentru alegerea administratorului SC APA TOP SERV STÂLPENI SRL și nu a observat incompatibilitatea prevăzută de lege dintre doi membri aleși.

Iar mâine, pe ultimul punct pe ordinea de zi se află alegerea altor membri pentru această comisie. În plus, ce caută doi angajați ai primăriei Stâlpeni în această comisie, atâta timp cât societatea aparține consiliului, nu primarului și aparatului său administrativ? Înțeleg principiul guvernanței corporative, dar nu cred că este normală ascunderea ca după cireș, invocându-l, în condițiile în care societățile comerciale trebuie să beneficieze de independență executivă. Evident în limitele acordate de Consiliul Local, respectiv bugetul și organigrama.

Dar nu toată ziua, așa cum se obișnuiește în mandatul primarului Șerbănoiu, cine vrea sau nu se duce peste societatea de apă și începe să o „călărească” și să se dea șef după cum are chef, întărâtând oamenii acuzați că fură apă, să se ducă în primărie și să ceară socoteală. A-propos, pe cei din primărie îi verifică cineva dacă sunt oameni cinstiți și nu au instalații prin care șuntează apometrele?

Ne umplem de oglinzi convexe

După ce anul trecut s-a aprobat instalarea a trei oglinzi rutiere, una pe Crizantemelor în Rădești, la nr. 435 și două la intersecția străzilor Varniței cu Dealul Morii în Livezeni, mâine se aprobă instalarea a încă 4: două la intersecția străzilor Orhideelor cu Lună și Zmeurei cu Brazilor la Rădești, alta pe strada Pieței în Dealu Frumos și a patra în Livezeni, pe strada Școlii, la nr. 278-279.

Problema este că se aprobă, dar nu se și face, așa cum se promite și … cam atât. Pentru că, spre exemplu, oglinzile de la Varniță, aprobate de mai bine de un an prin HCL, nu au ajuns să fie montate nici azi la locul lor, acolo unde să protejeze de accidente pe cei care circulă în zonă. Așadar o să ne umplem de oglinzi, … dar numai în documente.

Primarul delegat să aprobe cine aduce vidanja să ia surplusul din canalizare

Tot în ședința de mâine se va discuta atribuirea unui „contract de delegare prin concesiune a gestiunii activității de tratare mecano-biologică a deșeurilor reziduale provenite de pe raza județului Argeș în instalațiile integrate de tratare, inclusiv transportul deșeurilor stabilizate biologic la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de valorificare energetică”. Acesta se va face prin procedura negocierii fără publicare prealabilă.

Tratarea ca tratarea, că și clorinarea se făcea „din ochi” de mureau peștii în acvariu dacă le schimbai apa cu cea de la robinet. Dar, totuși, dacă pentru alegerea administratorului societății de apă e nevoie de proceduri, comisii, comitete și etape ca să părem democrați, pentru ce mai este nevoie de toate astea dacă primarul deleagă cu de la sine putere firma care să gestioneze tratarea apelor reziduale din canalizări și transportul de deșeuri? Nu le poate face Apa Top Serv Stâlpeni SRL? Că tot alegem administratorul.

Și altele, plus o minciunică … mare

Pentru că sunt 12 puncte pe ordinea de zi și, pentru a nu vă plictisi, trec repede peste scoaterile din circuitul agricol și schimbarea regimului juridic ale unor terenuri din cel privat în cel public al comunei Stâlpeni. Sunt necesare pentru proiectul de canalizare de la Livezeni și sunt pe izlazul comunal de acolo. 2830mp nu este nici mult, dar nici puțin, pentru o astfel de investiție. Plus o extindere de balcon pe spațiul public, la blocuri, pentru un cetățean.

Iar acum minciunica din documente. Că iată ce scrie la procesul verbal de la ședința anterioară:

„Se trece la punctul trei al ordinii de zi, d.na președinte de ședință citește proiectul de hotărâre privind declanșarea procedurii de selecție în vederea ocupării postului vacant de administrator la Societatea APA SERV TOP STÂLPENI SRL.  Se constata că a fost depus Raportul întocmit de Compartimentul de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Stâlpeni, iar comisiile de specialitate nr. 1, 2 si 3, au acordat aviz favorabil proiectului.

D.na. viceprimar precizează că mandatului (sic!) d.lui Radu Ion Cristinel în calitate de administrator provizoriu la Societatea APA SERV TOP STÂLPENI SRL, a fost prelungit până la data de 31.08.2023. Pentru asigurarea funcționarii curente a întreprinderii publice (?), și implicit asigurarea permanentă a serviciului de furnizare apă și canal în comuna Stâlpeni, se supune spre aprobare declanșarea procedurii de selecție în vederea ocupării postului vacant de administrator la Societatea APA SERV TOP STÂLPENI SRL, și numirea comisiei de selecție.

Pentru comisia de selecție se propune să facă parte câte un consilier local de la fiecare partid, astfel : PSD – dl. Dima Ion, PNL – dl. Nedelcu Silviu, Pro Romania – dl. Dima Florinel. Din partea Primăriei se propune (sic!) d.na Chira Daniela și dl. Tudose Marian și secretar de comisie d.na Dinculescu Viorica.

Ne mai (sic!) fiind înscrieri la cuvânt, se supune la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată. Urmare a supunerii la vot, proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 12 voturi “pentru”, 0 voturi “împotrivă” și 1 vot “abțineri”, din cei 13 consilieri prezenți, din totalul de 13 consilieri locali în funcție.”

Dacă așa au stat lucrurile atunci, vă las pe dvs. să decideți, citind textul de mai sus și comparându-l cu înregistrarea video pe care o puteți urmări aici. Iar dacă sunt diferențe, inclusiv prezența la ședință, așa cum am constatat eu, atunci de ce se fac falsuri în documente?

Întreb, evident.


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Gazeta de Stalpeni și pe Google News


Alte recomandari

Scrie un comentariu

* Prin trimiterea comentariilor esti de acord cu politica de confidentialitate privind prelucrarea datelor personale.

Site-ul utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta dumneavoastra pe site. Am actualizat politicile pentru a integra in acestea modificarile specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date. Te rog sa citesti modul in care prelucram online datele cu caracter personal. Prin continuarea navigarii pe site confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele tale pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Accept Citeste Politica de confidentialitate