După articolul din Gazetă publicat acum câteva zile, care se referea la cele 10 paradoxuri ale educației în Liceul Stâlpeni, iată că avem un caz real și credem cu tărie că nu este singurul, un caz care se înscrie perfect în paradoxul Nr. 10 care spune: deși bullyingul este pedepsit prin lege, se face prea puțin pentru reducerea și eliminarea acestuia.
Un elev din clasa a VI-a este marginalizat, bătut și umilit de către câțiva colegi , dar mai ales de o colegă care este un fel de „lider” al grupului agresor. Nu este prima oară când băiatul este lovit și agresat verbal de această colegă și de „armata” sa. O altă fată din același grup i-a dat două palme peste față și l-a scuipat, pe motiv că băiatul nu i-a cerut voie să meargă la toaletă. Un alt coleg i-a învinețit ochiul pentru un alt motiv, la fel de inventat, deși nu motivul este în discuție, ci agresiunea. Toate acestea în timp ce „lidera” grupului agresor spune că are spatele asigurat.
Rețineți, este abia în clasa a VI-a!
Zilele trecute, aceeași colegă care „nu-l suportă” pe băiatul agresat (avem conversații pe WhatsApp din care reiese acest lucru) l-a luat pe acesta la o serie de pumni, intervenind într-o discuție între cel agresat și un coleg, pe care agresoarea îl consideră „frate”, deși nu sunt. Băiatul a ripostat și apărându-se, i-a rupt lănțicul fetei de la gât. Astfel că „victima” va fi acest lănțic și nu comportamentul fetei. O să vă spunem mai târziu de ce.
Aceeași „domnișoară” cu comportament agresiv a strâns semnături de la colegi pentru a nu fi acceptată ca dirigintă o doamnă profesoară, băiatul în cauză numărâdu-se printre cei care n-au semnat. Rețineți, asta se întâmpla în clasa a V-a. Iar în clasa a VI-a a inițiat încă o serie de semnături pentru a schimba un profesor de matematică de la catedră, deoarece acesta i-ar fi dat „liderei” agresoare să facă o pagină cu cercuri cu ajutorul compasului.
În aceste demersuri ea a fost susținută de tatăl ei care a spus că profesorul este incompetent și nu trebuia să procedeze așa cu fata lui. Și pentru că am ajuns la acesta, respectiv la tatăl fetei, aflăm că, la o ședință convocată de doamna dirigintă, domnul a subliniat faptul că paguba e la el acum, adică lănțicul rupt, și că fata lui nicidecum nu este violentă, că el nu crede așa ceva.
Și în clasele mai mici băiatul a mai fost lovit. A ripostat, iar tatăl fetei a venit la școală și l-a amenințat că-l bagă cu capul în coșul de gunoi. Frica de alți părinți ai căror copii îl bruscau, îl provocau, îl înjurau sau îl băteau l-a făcut pe băiat să se închidă în el și să nu spună nici părinților lui aceste lucruri.
Aceștia au aflat abia zilele trecute, cu întârziere de la producerea acestor fapte descrise mai sus, de la unii colegi. Iar după ce au constatat bullyingul și că nu se ia nicio măsură la nivelul conducerii instituției școlare, au mers la Inspectoratul Școlar Județean Argeș, unde au depus o sesizare și au intrat în audiență la inspectorul general adjunct. Acolo au expus toate aspectele cu privire la aceste incidente.
Doamna inspector a sunat-o pe doamna directoare a liceului, aceasta susținând, fără probe, că de fapt băiatul este cel violent, că el este de fapt acela care bate, înjură, țipă și caută mereu ceartă cu colegii. Întrebată dacă are sesizări scrise de la alți părinți împotriva copilului, aceasta a spus că sigur există la doamna dirigintă.
Afirmația a fost însă negată de doamna dirigintă a elevilor, dirigintă care a spus doamnei inspector că atât la ședințele fizice cu părinții, cat și la cele online, nu au fost aduse remarci sau sesizări asupra comportamentului copilului agresat. Este aceeași doamnă dirigintă împotriva căreia eleva agresivă a strâns semnături să nu preia clasa, o dirigintă care pare că a fost depășită de situație în încercarea de a aduce armonie în clasă.
Grupul de elevi care practică bullyingul a reușit să transforme colectivul într-o clasă problemă, cu elevi fumători, mai ales în rândul fetelor, cu elevi violenți verbal și fizic. Iar atât timp cât nu se intervine, mai mult ca sigur că exemplele negative vor continua, cum de altfel va escalada și acest bullying încurajat de conducerea instituției.
Nu există, cum spuneam nicio dovadă că elevul victimă ar practica bullyingul, nicio plângere scrisă împotriva acestuia și nici o măsură luată de dirigintă sau de către directoarea liceului, în vreun caz în care el să fie elevul agresor. Dar nu există nici măsuri de a stopa fumatul prin toalete, aroganța unor elevi asupra unor profesori și hărțuirea permanentă a unor copii.
Ba mai mult, doamna directoare susține că băiatul trebuie mutat. De ce să muți un copil și să nu încerci să rezolvi situația prin eliminarea sursei de agresiune? De ce să aibă de suferit, în continuare, același copil care la 12 ani vrea să se joace, să fie vesel, să alerge și să creadă apoi că toate acestea sunt ceva greșit, fiind mutat „disciplinar”? Așa ceva este de neînțeles!
De ce nu se iau măsuri împotriva elevilor agresivi, chiar a băiatului, dacă este agresiv cum se spune? De ce vrea să scape doamna director de acest copil, spunând lucruri urâte și neadevărate la adresa lui, dânsa fiind renumită pentru tonul ridicat în raport cu elevii, și nu numai, și de un limbaj inadecvat folosit în instituția de învățământ? Este acest copil singurul din liceu care are un comportament specific vârstei sale și trebuie mutat, cu toate că și dacă ar avea vreun handicap, orice copil are dreptul să fie integrat în colectiv?
Să fie oare o răzbunare personală și un bullying încurajat asupra copilului, de conducerea instituției, deoarece părinții copilului agresat nu rezonează la orientarea politică a doamnei directoare? Să fie oare încurajat acest bullying pentru că acest copil a participat la aproape toate acțiunile organizate de către ONG-ul din comună, care nu e agreat de conducerea liceului și nici de primărie? Influențele politice își fac de cap în liceu pentru considerente puerile, dar care afectează destine și echilibre emoționale ce pot avea urmări grave? Întrebăm și noi, pentru că poate nu degeaba elevii nu vor să vină la școlile din Stâlpeni, iar profesorii buni și foarte buni aleg să se mute de aici.
Unii distrug vieți făcând pe deștepții, dar deșteptăciunea lor li se întoarce ca un bumerang, pentru că sunt prea ocupați să facă bullying în loc să facă management educațional, așa cum le cere fișa postului. Și măcar în Săptămâna Mare să ne gândim la păcatele pe care le facem sau le girăm, oricât de multe poze cu icoane, biserici și cruci ne punem pe Facebook.
Foto: Freepik
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Gazeta de Stalpeni și pe Google News